Page 100 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Ikaslearen-liburua-5

Herabetasuna gainditzeko moduak
Pertsona batzuek herabetasun handia sentitzen dute ia beti. Oso herabe direnek ibes egin ohi diete maiz besteei. Oso gutxitan hitz egiten edo erantzu- ten dute norbaitek galderak egiten dizkienean. Pertsona herabeek zailtasunak izan ditzakete pen- tsatzen edo sentitzen dutena adierazteko. Inguruan direnek sarritan antipatikoak direla usté dute. Ondorioz, pertsona herabeek zailtasunak dituzte adiskideak egiteko.
Honako iradokizunek herabetasuna gainditzen iaguntzen dute. Cogoan izan autokomunikazioa zure egiteak bezain garrantzitsua izan daitekeela.
Autokomunikazio positíboa erabili. Zeure buruari esan behar diozu; "Lagun interesgarria naiz". "Gogoko izan naiteke edozeinentzat',!^ Esan ezezkoa kritika ezkorrak egiteari. Cogorac ezazu ez duzula zertan perfektua izan beha- í rrik. Ezta zertan mundu guztiak onartua izan ^ beharrik ere. Egokia da berdinak ez diren iritzi eta erabakiak izatea.
Jarri aurpegí adeitsua eta ibili era seguru . eta adiskidetsuan. Jarrera tentea izan behar ' duzu eta burua jasoa eduki. Begira iezaiezul hizketan ari zarenei. Konfiantza gehiagozil egongo zara eta zeure burua adeitsuagoa iku- siko duzu.
^Taüéfáf^é^agflffllézálo^ herabetasuna gainditzen?
94 DiSCOVER: Bízitzen ikasten - 5. maila
Miren oso herabea da, jendea- ren gustuko ¡zango ez den bel dar delako. Denbora asko pasa- tzen du bakarrik. Ez du behar duenaz edo sentitzen duenaz inorekin hitz egiten, horregatik gutxitan jasotzen du inoren laguntza. Miren buru makur ibiitzen da eta irribarrea ere gutxitan ateratzen zaio. Bakarrik sentitzen da, oso triste dago barrutik.
e n i
Jl