Page 49 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Ikaslearen-liburua-6

\5TR\PDAK
ALDA TZEN
DUTEN
Legez kanpoko drogak kontsumitzen dituztenek arris- ku asko dituzte. Cogoa aldatzen duten drogek eragina dute pertsonen jarrera, pentsamendu eta emozioe- tan. Portaera aldaketa horiek arazoak soitzen dizkiete senitarteko, adiskide eta gainerako pertsonekin. Bestalde, lanean edo eskolan behar bezala aritzea era- gozten dute. Kontzentratzea eta ikastea zailago egi- ten dute eta beste jendearekiko eta betiko iharduere- kiko interesa galarazten dute. Emozio ezatseginak ere sortzen dituzte, besteak beste, urduritasuna, depre- sioa eta beldurra.
Cogoa aidatzen duten drogak kontsumitzen dituzte nek, euren osasuna eta bizia ere arriskuan Jartzen dituzte. Adibidez, droga batzuek aidaketak sortzen dituzte bihotz taupadak eta arnasketa kontroiatzen dituzten garuneko mezuetan. Garuneko mezuak aida tzen badira, heriotza gerta daiteke bihotza geiditzea- gatik, arnasketa geiditzeagatik edo beste eragozpen batzuengatik.
Cogoa aidatzen duten drogek droga-menpekotasu- naren arriskua ere badute. Droga-menpekotasuna, pertsona batek drogak hartzeko duen behar Jasanezi- na da, nahiz eta Jakin kaite iarriak eragingo dizkiola. Droga-menpekotasunak arazo ugari sortzen ditu fami- lian eta pertsona berari ere bai, izan ere, ezin du kon- troiatu drogaren kontsumoa. Droga-menpekotasuna eritasun bat gehiago da. Cogoa aldatzen duten drogak hartzen dituzten pertsona guztiak iritsi daitezke droga-menpekotasunera.
dí^oca-menpeicotasuna helburua
eko arriskuak
f^BANARAZOAR/ZATEA
eta urduritasuna