Page 88 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Ikaslearen-liburua-6

Droga-menpekotasuna: Familiaren arazoa
zer da droga-menpekotasuna?
Joan den urtean Felipek arazo larriak zituen. AIkohola eta baste hainbat droga hartzen zituen. Bai gelakideak eta bal írakasieak aldatu egín zeía konturatu ziren. Ez zituen etxeko ianak agiten eta batzuetan lo gelditzen zen mahai gainean. Beherakada handia izan zuen notetan. Felipe fut- bolari ona zen arren, entrenatzaiieak taldetik bidali zuen entrenamenduetara behin eta barniz huts egiteagatik. Felipek geno eta denbora gutxiago agiten zuen betiko lagunekin eta drogak hartzen zituzten baste batzuekin elkartzen zen.
Feliperen familia ere ohartu zen honen umore eta portaera aldaketez. Felipek denbora asko agiten zuen bere gelan bakardadean eta ez zuen ia parte hartzen familiako ihardueretan. Ez zituen etxeko Ianak amaitzen eta gurasoek gogorarazten ziote- nean haserretu agiten zen. Anaiekin asko eztabai- datzen zuen eta hauei leporatzen zien gurasoak haserretzearen errua. Aldaketa hauek Izugarri era-
gozten eta nahasten zuten familiako giroa.
Baina Felipek behar zuena drogak ziren, drogaza- lea baitzen. Droga-menpekotasuna duten pertso- nek ezin dute drogen kontsumoa kontrolatu. Felipe ez zen ohartzen zenbateraino eragiten zio- ten drogak eta zenbaterainoko eragina zuten hauek famiiiarekin eta iagunekin zituen harrema- netan. Ez zen ohartzen gaixorik zegoela.
Zorlonez, Felipek eta bere famillak laguntza jaso dute eta tratamendu bati esker, Felipe sendatzen ari da. Ikasturte bat galdu duen arren, orain lan asko agiten du eta ez du drogarik hartzen.
1
Alkoholak eta beste drogak era gina dute pentsatu, sentitu eta erabakiak hartzeko ahalmenean. Droga-menpekotasuna duten pertsonek drogak hartzen hasi aurretlk inoiz esan edo egingo ez zituzten gauzak esan eta egi- ten dituzte, Aldaketak izaten dituzte nortasunean eta arazo ugari senitarteko eta lagunekin dituzten harremanetan. Eskola- gatik, lanagatik, dibertsioenga-
tik eta malte dituzten pertso- nengatik duten grlna ere galdu egin dezakete.
82 DISCOVER: Bizítzen íkasten - 6. maila