Page 101 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-4
P. 101

 E <
Erabakíak hartzeko prozesuari buruzko unitatea iandu baduzu, prozesua berau errepasa- tu gardenkia erakutsi baino iehen. Ondoren gardenkia erakutsi eta minutu batzuz begi- ratzen utzi. Ikasie gehienak gaixo daudenean sendagiiearengana joaten direia komenta- tu.
Gaidetu: Zer izan zen sendagiieak egin zuen Iehen gauza? (Azterketa). Zergatik aztertu zintuzteten iehendabizi, iehenbaiiehen eztarriko mina zenuteia eta sendagaiak ematea erabaki beharrean? (Arazoaz ziur egon nahi zuen). Sendagiieak informa- zioa idatzi ai zuen espedientean edo paperen batean? (Bal). Ondoren, zer egin zuen sendagiieak? (Adibideak: sendagai bat errezetatu, ahoikuak eman guraso- ei, injekzio bat jarri). Beste gauza batzuk egin ai zitzakeen, adibidez, etxera bidaii, besterik gabe, atseden hartzera? (Bal). Zergatik erabaki zuen horietako gauza bat egitea? (Esperientziak adierazi zion zein zen katarroa edo mina sen- datzeko modurik onena). Sendagiieak ikusi ondoren, zuekih edo zuen gurasoe- kin hitz egin ai zuen berriro, zer moduz zeundeten jakiteko? (Ziurrenez bal). Zer gertatuko iitzateke hobetu ez bazinete? (Sendagiiearengana joango zineten berriz ere, eta honek beste sendabide bat biiatuko zuen).
ikasieei adierazi hauxe déla jarraitu beharreko prozesua erabaki garrantzitsu bat hartu behar dutenean. Luzea eta zalla badirudi ere, pertsona gehienek urrats hauek egiten
Beste arloetara zabaitzen.
Matematíka. Ikasleek oraindik geometría Ikasí ez badute ere, gardenkian agertzen diren ídeiak pirámide moduan jartzeko arrazoia uier dezaketé. íkasieei esan piramidea ustez forma geometriko perfektutzat jotzen deia, aspaididanik erabiiia izan déla oso sinpiea deiako. Eiementu bat faitakp baiitz, piramidea erori egingo iitzateke. Hiruki aidekide bat marraztu arbeiean. ikasieei arretaz begiratzeko eskatu, zuk angeiu bakoitza I80°ra arte neurtzen duzun bitartean (gogoan izan hirukiek beti 180° dituzteia, ierro zuzenak bezaia- xe). Neurri perfektu hauei hirukiaren zati bat faltako baiitzaie zer gertatuko iitzaiekeen gaidetu (hiru angeiuak aidatuko iirateke, 180°ko guztizkoa aidatuz).
7. GARDENKIA
Erabakíak hartzeko eta arazoak konpontzeko prozesua
Ü
I
1 s 1
i
—^ nSCOVED; BIZITZENIKASTEN•4. (TUUa
DISCOVER: BIZITZEN IkASTEN - 4. m aüa CARDENkíElM OIDA 7
Erabakíak hartu eta arazoak konpontzeko prozesua
1. Arazoa edo erabakia definitu. 2. Informazioa bllatu.
3. Aukera desberdinak aztertu. 4. Ondorioetan pentsatu.
5. Beste soluzioak aztertu.
6. Aukerarik egokiena aukeratu eta ekin.
7. Erabakia baloratu.
8. Hartutako erabakiaren eta ondo- rloen erantzukizuna onartu.
^ CARDENKIAX7













































































   99   100   101   102   103