Page 105 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-4
P. 105
E <
DISCOVER BI2ITZEN IKASTEN
irakaslearentzako oharrak
1. ataia
DISCOVERen lehen atalarekin zerikusia duen horma-irudi erakargarri bat egiteko magoaren pertsonaia erabilL
Pertsonaia «Zer alda dezakezu?» izeneko horma-irudiaren erdigunea izan dalteke. Magoaren inguruan, alda daitezkeen edo ezin daitezkeen marraz- klak Itsatsí (aldizkarietatik ebakiak edo Ikasleek marraztuak). Alda daitezke en gauzen irudiek jendearen arteko ekintzak, pertsona bat lanean, kirola egiten edo gaitasun berri bat ikasten erakutsiko dituzte. Alda ezin daitez keen gauzen adibideak furgonetan bat abian, hondamen naturalak edo eguraidia izan daitezke.
2. ataia
Erretzeari buruzko horma-irudi bat egiteko ikertzailearen pertsonaia era- bili.
Pertsonaia jarri AURKI EZAZU ERRETZEAK ZER ERACINCO DIZUN izena duen horma-irudiaren erdian. Ke hodei handiak egin kartuiina txuri bat ebakiz. Ke hodei bakoitzean erretzeak duen albo ondorio negatibo bat idatzi edo askotan erretzeari lotzen zaion gaixotasun bat. Txandaka, ke hodei bat hutsik utzi eta ikasleei eskatu kontu handiz osatzeko, erretzeak dakartzan gaixotasunak eta ondorioak eztabaidatzen diren bitartean.
3. A tala
Erabakiak hartzeko prozesua errepasatu eta irudiko zakurrarekin horma- irudia egin.
Pertsonaia itsatsi (DISCOVERen malla guztietan erabilitako txakurra) horma-irudiaren ertz batean. Zortzi harri handi egin kartuiina gris edo marróla ebakiz. Harri bakoitzean, erabakitze prozesuaren urrats bat idatzi (ikus Irakasleari Laguntzeko Sistema integralaren 7. gardenkia). Harriak horma-irudian itsatsi, zakurrak alde batetik bestera pasatzeko jarraitú beharko lukeen ordenean. Ondorengo titulua jarri horma-irudiari: «Segi urrats hauék erabakia hartu behar duzun bakoitzean». Ikasleek ibaia mar- gotuko dute eta zakurrak iritsi nahi duen ertza.
4. MAILA IRUDIAK