Page 32 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-4
P. 32
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurreko prestaketa: Lan fitxa baña fotokopiatu ikasle bakoitzarentzat. Margoak, argizariak eta errotuladoreak banatu marrazkiak egiteko. Ikasleek lanak erakutsi nahi badituzte horma-irudi batean, guraizeak ere beharko di- tuzte.
ihardueraren garapena: Balio pertsonalei buruz hizketan basi, ondorengo galderak eginez: zeintzuk dirá zure buruaz gustatzen zalzklzun gauzak? Caiz- kl zegoela usté zenuelako, lagunek nahi zutena egin ez duzun aldien adi- bideak aipatu. Zer interesatzen zaizu gehiago? Zer nahiko zenuke zu ez zau- denean jendeak zutaz esatea?
Hitz egiten eta baiioak identifikatzen hasi ondoren, beraientzat garrantzi- tsuak diren gauzen ikusmenezko sinboloak beharko dituzte. ikasleei esan sinboio horiek ez dutela nahi duten zerbait adierazi nahi, baizik eta balioz- tatzen den zerbait. Arkatz bat erakutsi, baita paper edo liburu bat ere, edo kiroletarako jantziren bat, zapatilak edo saskibaloiko baioi bat. Gauza horiek ondorengo baiioak ordezten dituztela adierazi: eskolan ondo ibiitzea, ira- kurtzen gozatzea eta sasoian egotea. Lan fitxak eta margotzeko materiala banatu. Jarraibideak irakurri ikasieekin. Marrazkiak lehenbizi arkatzarekin edo klarionarekin egin ditzateia aholkatu. Hartara, iehendabizi ideiak ma- rraztu eta gero margotuko dituzte. Ikasieek begiak, iiea, eta abar bezalako xehetasunak erantsiko dizkiote irudiari, giza itxura emateko.
Marrazkiak bukatzen dituztenean balio horiek beren barruan daudela adie razi. Beren balioek eragina izan beharko iukete hartzen dituzten erabaki ga- rrantzitsuetan. Balioen eta beharreh arteko harremanak komentatu. (Adi- bidez, besteei gustatzeko baiipa, maitatua izateko beharrarekin dago io- tuta. Bizimodu osasuhtsu eta segurua balioztatzea segurtasun beharrare- kih dago lotuta).
ikasleei gogorarazi kanpoko faktore askok ere eragina izan dezaketela be- rengan eta beren erabakietan. Beraiengan eragina izan duten kanpoko era- ginen zerrenda egiteko eskatu. (Adibidez, iragarkiek konbentzi nahi gaitza- kete guk nahi dugun zerbait beharrezkoa déla talde batekoa izateko dugun beharra asetzeko.)
Ondoren, eraginak idatzi edo marraztu, ebaki eta orriaidean itsasteko eska tu, ian fitxaren irudiaren inguruan. Ikasleek erabaki osasungarriak hartzeko ahaleginak egiten dituztenean, bukatuta dauden fitxek «lehen begiratuan» lagun dezaketela adierazi.
Erantzunak
Erantzun irekiak. Hala ere, marraztu diren sinboloek ikasle bakoitzaren baiioak adie razi behar dituzte.
4. malla i♦r LAN FlTXAK 13