Page 115 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-5

11. GARDENKIA
Erabakiak hartu eta arazoak konpontzea
5. urratsa; erabakia HARTU.
Zein da aukerarlk egokiena?
6. urratsa; erabakia EBALUATU eta hortik Ikasl. Custura al nago nlre erabakiaren emaltzarekln? Zer Ikasl dut?
DISCOVER: B0TZENIKASTEN - S
CARDENklAKD
Galdetu: Zer erabaki hartu duzue gaur? Aipatu hartu díitiuzuen erabakia(k). (Hainbat izan daltezke erantzunak, inoíako erabakirik ez duela hartu usté duenarengandik has!, eta zer jantzl, ohea egín ala ez, zer gosaldu eta beste hainbat gauzaz era baki duéneralno; lltekeena da balta Ikasle batzuek egun honetan erabaki garrantzitsuak hartu Izana ere).
Ikusla badute erabakiak hartzeko prozesua, berrikusi laburki gardenkia erakutsl aurretik. Jarralan, erakutsl gardenkia eta eman minutu batzuk azter dezaten.
Eska lezalezu Ikasleel gogora dezatela zerbait erostera joan zireneko hura. AdIerazI baze- kltela zerbait erosi nahi zutela, balna erabaki egin behar zutela zer. Hona prozesuaren lehen pausoa: arazoa zehaztea, al.egla.
Galdetu: Sartuko al zinatekete denda Patera, Ikusten duzuen lehen apaleko zer edo zer erostera? (Horlxe ezetz). zergatlk ez? (Agían ez litzalzueke ongi geratuko, edo garestiegla litzateke, edo agían ez zalzue atsegin). Zer egingo zenukete Ikuslta- ko lehen gauza hartu ordez? (Inguruan begiratu eta arreta handiz behatu atse- glnenak zalzklzuenak).
AdIerazI hauek direla prozesuko 2. eta 3. pausoak: Informazioa bllatzea eta egon daltez- keen aukerak ezagutzea, alegla.
Galdetu: Zer galdera egingo zenlokete zeuron buruari, zer arropa erosi erabakitzen duzuen bitartean (OngI daukat? OngI al dago prezloz? Non eta nolz erablliko dut? OngI uztartzen al da lehendik ditudan beste arropekin?).
AdIerazI hau déla 4. pausoa: ondorloak hausnartzea, alegla.
Esan pauso hauek eman ondoren hartuko luketela Ikasleek ere seguruenik zerbait eros- teko edo ezer ez erosteko erabakia bera. AdIerazI hau déla 5. pausoa: erabakia hartzea, alegla.
E
<_ Alpatu 6. pausoa erabaki horretatlk Ikastea déla. MIntza zaltezte zergatlk den garrantzl-
tsua prozesuko pauso bakpitza Jarraitzea, bal erabakiak hartzerakoan, bal arazoak kon- pontzerakoan ere. Talde txlkletan mintza bitez Ikasleak hartu dituzten erabakiez.
DISCOVER: BIZITZEIM IKASTEIM - 5. malla CARDENKIEN CIP A 11
Erabakiak hartu eta arazoak konpontzea
Erabakiak hartzeko urratsak
1. urratsa: Arazoa edo hartu beharrekp erabakia DEFINITU. Zein tía nlre arazoa?
2. urratsa; Behar duzun ínformazioa BILOU. zerjakin behar dut erabakia hartu aurretik?
3. urratsa; irtenblde posible guztl^k PLAlfTEATU. Zein aukera ditut?
4. urratsa; peivtsa ezazu ondorioetan.
Zer gertatuko litzateke hau edo hura erabaklz gero? Zer eragin Izango du niregan eta beste pertsonengan?