Page 120 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-5
P. 120

 #
15. GARDENKIA
Eskubídeak baítesten íkasí
Erakus ezazu gardenkia. Azal bezate ikasleek marrazkian ageri diren bi pertsona baitesko- rren jarrera eta kanpo-itxura. Gonbida itzazu ikasleak aurkezten dituzten teknikak irakur eta erabü ditzaten.
Eska ezazu ea nork antzeztu nahiko lítuzkeen jarraian datozen gidoiak.
10-11 urteko mutiko-talde batek auzokide batzuen txirrína jotzea erabaki du, txantxa egi- teko. Mutiko batek ez du nahi. Ozenki esaten dié ez duela txantxa horretan parte hartu nahl. Baina etxe-atarira korrika doazenean, bat eglten du, era paslboan.
Bigarren egoeran, mutiko-neskato batzuek edari eta goxokiak hartzea erabaki dute super- merkatu batetik, pixka batean jolas egitéko. Neska batek ez du egin nahi. Haserre, oihu bat bota,eta buitza egiten die neska batzuei. Taldeak esaten dio etxera joateko.
Hirugarren egoeran, mutii- eta neska-talde batek, txantxa gisa, paper puskak botatzea erabaki du auzune bateko lorategietan. Gaztetxoetako batek ez du egin nahi. Nahiago iuke beste zerbait egin eta era baitesgarrian adierazten du hori. Taldeak beste zerbait egi- nez edo paperak hura gabe botaz erantzun dezake.
Caldetu: Zer usté duzu gertatuko zaiola gidoi bakoitzeko jendeari? (Hainbat erantzun aterako da. Adib.: Batzuk arazoetan sartuko dirá. Pasiboa ageri dena besteekin batera zigortua izatera arriskatzen da. Era agresiboan ageri dena bakarrik gera liteke aidi baterako. Bere eskubideak baitesten dituenak taidearen estimua eta begirunea izanez jarraituko iuke seguruenik).
Beste arloetara zabaitzen
Hizkuntza: Irakur itzazu zenbait idazianetako eszenak: Tom Sawyer, Don Kixote, Azken Mohikanoa eta Monte Cristoko Kondea, adibidez. Adieraz bezate ikasleek zein pertsonaia diren pasiboak, agresiboak eta baiteskorrak eta esan bezate zein ondorio izan dezakeen
jokaera bakoitzak.
DISCOVER: BIZITZEN IKASTEN - 5. malla GARDENKIEN OIDA 15
ílire
aaltxaetaBcsreartBMlratu
'""Be, "'"*36,
el-esa" ;UTta^ *'
ESlanaBia""" """BBea
íeBreeraBaklalclMrtu
neseil.eao tenteegon
'efe,
""3/1,,
"•oiin ArgI eta garül esan zein den zure nahl, Dehar edo asmoa












































































   118   119   120   121   122