Page 8 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-5

Irakasiearentzako oharrak
Aldez aurretíko prestaketa: Fotokopia ezazu ikasle bakoitzarentzat lan fitxa baña. Pres ta itzazu ikasleak iharduera honetarako, unitate hau emango duzun bezperan edo goi- zean. Egizu arbelean ikasleak egunean zehar íkastetxean egin behar dituen gauzen ze- rrenda (adibidez: etxeko lanak entregatu, ogitartekoa edo bazkaria jan, liburuko orrialde kopuru jakin bat Irakurri, Idazmahaiak garbitu eta ordenatu). Egunean zehar, marra itza zu gurutze batez burutzen ari diren egitekoak. Azkenean birpasa ezazu zerrenda. Esan ikasieei zeinen onde sentitzen den egitekoak betetzen direnean. Nabarmendu ezazu emo- zio hauek eragina dutela norberaren autoestimuan.
Alternatiba gisa, eman ikasle bakoitzari atzean eranskailua duen paper zatitxo baña, idaz- mahaian itsatsi dezan. idatz beza bakoitzak bere zerrenda, "Zer egin" dioen orrian. Emalz- kiezu argibideak, egunean zehar egiten dituzten iharduerak idatz ditzaten. Eguna amai- tzean, ikasléek adieraz bezate egitekoak burutzean nabari izan duten atsegina.
iharduera lantzeko modua: Lagun iezaiezu ikasieei autoestimuan eragina duenari buruz unitatean ikasi dutena gogoratzen (autokomunikazioa, lan- eta planifikazio-ohiturak, gau- zak aldatzen edo alda ezin direnak onartzen saiatzea). Esaiezu zergatik duten ianeko edo planifikatzeko ohiturek eragina pertsonaren autoestimuan (helburua betetzea ez lortze- ak edota etxeko lanak ez bukatzeak, ondorio gisa, gaizki sentitzea ekar dezake). Esan bai- ta ñola jendeak, lan-ohiturei dagokienez, espektátiba ez-errealistak dituen bere buruare- kiko. Eman adibide bat 90 minutuko ikasketa aldia atsedenik hartzeke, errealismo eskasekoa da; 20 minutuko lan-aldia, 5 minutuko atsedenaidi eta guzti, lortu daiteke. Eska iezaiezu ikasieei beste adibide bat
Baña itzazu lan fitxak. Esan ikasieei egin dezatela plan bat, eguneko iharduerez baliaturik. Astebetean zehar jarraitu behar dute programa hori (ideia egokia izan daiteke astebete- ko eskola-programa egitea). Carrantzitsua da ikasleek plan errealistak egitea. Buítza itza zu, eskola ondorean Jolasteko tartéa, telebista ikusteko aidia (familia bat baletor horre- tan) eta ikasteko tartea utz dezaten. Adierazi ikasieei Taulako "Ohar bereziak" abisu gisa bailo diezaiekeela, zenbait lan ongi egiteko (esate baterako: egitekoa "garaiz jaiki" bada, ohar berezia izan daiteke: "aurreko gauean iratzargailua prestatu").
Esaiezu ikasieei egin dezatela Paita astean behin egin behar dituzten gauzentzako plan bat ere. Azal iezaiezu iharduera hauek musika ikasketak, gizarteko bilkurak, okasio Jakin batzuetan egin iitezkeen etxeko lanak, e.a. izan daitezkeela. Horiez gain, familiari eta adis- kideei lagun daiteke astean zehar. Buitza ikasleak bakoitzak berarentzat eta familiako- entzat ageriko tokian jar dezan bere plana. Carrantzizkoa da egunetik egunera egin diren lanak markatzea eta positiboki indartzea lan ona egin dutelako.
Ihardueraren jarralpena: Astearen amaieran eska iezaiezu ikasieei ekar dezala klasera bakoitzak bere plana. Eikarrizketatu espektatiba errealistez eta ez-errealistez, lan ohitu- ren inguruan ikasitakoaz, lorpen-sentipenez, jasotako indarpenez, ñola sentitu ziren bes- teei laguntzerakoan, e.a. Eragiezu ikasieei "sorbaldan esku-ukituak" eman diezazkioten elkarri burututako lanengatik, besteen lorpenak lorpen. Sala ikasleen planen konparake- tarik ez egiten eta eman zorionak denei, xede edo helburu batzukfinkatzea eta denbo- ra planifikatzea bezalako trebetasun helduak lortzeko egin lanarengatik. Trebetasun hauek autoestimua garatzen laguntzen dute. Agian ikasleek beren planak hobetzeko eta aste- bete gehiagoz programatzeko gogoa izan dezakete.
Erantzunak Erantzun irekiak.
5. maila