Page 243 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6

E <
Zuen seme/aiaba, pertsonaren heidutasunerako oso garrantzitspa den gaitasun bat praktikatzen aritu da: era- baki ardürálsüak (responsabieak) eta egokiak hartzen ikas- ten. osasdnirako kaitegf rriak diren erabakiak hartzeko orduan beste norbaiten éragina izan dezakeen arren, era- bakiaren ondotiOakrerabakitzen duenaren erantzukizun direia ikasi du.
Eskolan, erabaki arduratsuak hartzeko sel urrats ikasi ditugu. urrats hauei jarraitzeak ez du esan nahi beti era baki ona hartuko deia. Baina gutxienez iagundu egiten du erabaki hauek bai guretzat eta bai gure famiiiarentzat osasungarriagoak izaten.
Beheko zerrenda eikarrekin irakurtzen baduzue, era bakiak hobeto hartzen iagunduko diozue zuen seme/aia- bari. Cuk hiru arázo ematen ditugu, adibide gisa, baina nahi baduzue, benetako arazoren bat erabiii dezakezue).
Adibideak:
* Zure iagunik onena gaizki portatu da geiako nes- ka/mutii batekin. Zuk badakizu bere portaera ez de ia zuzena eta ez duzu nahi berak hórrela jarraitzea.
* Ez dakizu noia egin matematikako ariketa. irakasie- ak berriro espiikatu dizu baina oraindik zaiantzak di- tuzu eta ez dakizu zer egin.
* Geiako kide batek presionatu egin zaitu zigarro bat erretzeko.
orain, beraz, ian egiteko ordua da. ongi izan. Adeitasunez...
Erabaki arduratsuak hartzeko urratsak
EBALUATU ETA IKASI
Erabaki ona hartu al dut? Berriro gauza bera egingb nuke? zer Ikasi dut hurrengorako?
ERABAKI BA T HARTU
Zein da erabakirik onena niretzat?
ONDORIOETAN PENTSATU
Zer ondorlo Izango lltuzke niretzat eta Ingurukoentzat?
AUKERA CUZTIAK AZTERTU Zenbat aukera ditut?
IIMFORMAZIO GEHIAGO BILA TU
Zer jakin behar dut erabakia hartu baino lehen?
ARAZOA EDO EGOERAZEIN DEN ZEHAZTU
Zeln da arazoa? Zer da erabaki behar dudana?
D IS C O V E R IZENA:
BIZITZEN IKASTEN