Page 124 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-3
P. 124
£ <
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretiko prestaketa: Lan fitxa baña fotokopiatu ¡kasle bakoitzarentzat.
Ihardueraren garapena: Ikasleek gogoan dute emozioek zer nolako eragina duten gorputzean.
Adieraz ezazu emozio bizi batek aldaketa bat, erreakzio bat
eragiten duela. Birpasa itzazu Ikaslearen Liburuan azaitzen diren aldaketa batzuk (bihotz erritmoa eta arnasketa azkartu, glharreak uzkurtu, eta abar). Tentsio egoeratan (estresa) pertsona izerditan basten da eta ahoa lehortu egíten da. Aldaketa hauek direla medio gorputzak energía gastu handiagoa daukala eta gero pertsona hori nekatuta sentítzen déla azaldu. Cogorarazi ¡kasleel batzuetan tentsioa osasungarria eta probetxuzkoa déla, lortu nahi den ondorloa lortzen laguritzen baitu eta atsegin sentsazloa sortzen baitu. Emozio biziek eragindako tentsio iraunkorra, ordea, kaítegarria Izan daiteke.
Lan fitxak banatu. Eska iezaiezu ikasleei emozio biziak jasaten dituenean gorputzak zer nolako erreakzioa izaten duen azaitzeko. Fitxaren goiko pasartearen ¡rakurketak argibideak ematen ditu erantzun ahal izateko.
Azter Itzazu erantzunak. Anima Itzazu Ikasleak marrazklan agertzen denaren antzeko erreakzio bat Izan zuteneko egoeraren bat azal dezaten.
Erantzunak
1. Izerditu egiten du.
2. Ahoa lehortu egiten da.
3. BIrIkek lan handiagoa egiten dute. 4. BIhotza azeleratu egiten da.
-Tentsloaren eraginez gorputzak energía gehiago kontsumitzen duelako.
3. maila ♦«i. lan fitxak 5