Page 126 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-3
P. 126

 Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretiko prestaketa: Lan fitxa baƱa fotokopiatu ikasle bakoitzarentzat. Ihardueraren garapena: Ikasleei azal iezaiezu helburu batzuk lortzeko eta arazoak konpontzeko euren burua tentsio egoera batean irudikatu behar dutela eta zer gertatuko zaien aurrikusi.
Ikasleei eskatu bizitako tentsio uneen adibideak. (Agian norbait zalantzan ibiiiko da, gertaera hau denon aurrean azaidu ez azaidu. Eman konfiantza eta hala egin nahi badute eurentzat gordetzeko eskubidea errespeta ezazu).
Azal Iezaiezu "imdi mentalak" imajinatzea irudiak pentsatzen direneko prozesu bat, pentsatzeko era bat deia. irudi mentai oso grafikoa osatzeko sentimenak eta emozioak erabili beharra dago. irudi mentaiek hitzik gabe nork bere buruari zerbait komunikatzeko baiio dute.
Aipa ezazu kiroiariek, iehiaketa baterako prestatzen direnean, sarritan teknika hau erabiitzen duteia; zenbait egoeratan gerta iitekeena buruan irudikatzen dute. Lasai eta zoriontsu daudela eta ahaiik eta etekin gehien iortzen ari direia irudikatzen dute euren buruan.
Bisuaiizazio ariketa baterako presta itzazu:
- Eskatu euren buruak tentsio egoera batean irudikatzeko (iagun batekin eztabaidatzen, matematika ariketa zaii bat egiten, eta abar).
- Jarrera eroso batean Jartzeko eta begiak ixteko esan.
- ikasiearen Liburuko 24. orriaidean ematen diren ideiak birpasatu. Ikasieek
gorputza iasajtu, muskuiuak uzkurtu eta gero berriz iasaitu behar dute.
- Berriro gogorarazi ikasieei euren buruari "iasaitu zaitez, iasaitu zaitez" esan behar dioteia. Inguruko zaratak ahaiik eta gutxienak izan daitezen saiatuko gara, sugestio ahaimena gehitzeko.
- Eska iezaiezu ikasieei euren buruak tentsio une batean edo heiburu bat iortzeko ahaieginean irudikatzeko. inguruko xehetasunetan eta egoera horretan aurkitzen diren iagunek zer egiten duten pentsatzeko (hitz egiten dieten pertsonen ahotsak edo somatzeh dituzten usainak kontuan hartuz). irudi horretan garrantzitsuak diren pertsona edo gauzak ahaiik zehatzen ikus ditzatela. Egoera horietan izan nahiko lituzketen sentimendu positiboak nabaritzeko esan. Euren burua arazo horretan ikus dezateia, pausoz pauso, arazoa konpontzen duten arte, imajina daitezeia heiburua iortzen eta ordainsaria jasotzen, adibidez baioiari Joz edo gatazka bat konponduz. Bisuaiizazioa autokomunikazio positiboak sortaraziz eta euren buruak zorionduz bukatu.
Lan fitxak banatu. ikasieei bisuaiizazio ariketa gogorarazi, buruan irudikatutako imajinan euren buruak irudikatuz. iViarrazkietan heiburua eta arrakasta lortu dituzteia adieraz dezateia.
Erantzunak Erantzun irekia.
3. malla ,J_ LAN FITXAK 6 f




















































































   124   125   126   127   128