Page 110 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-5

20.
21.
22.
Zirkulazioko arazoak: odolak aikohola absorbitzeagatik sortuak; edaten duenari egiten dio kalte eta tentsioa sortarazten du famíllan; ían-egunak gaitzea ekar dezake, pro- duktibítatearen galera eta diru-sarreren murrizketa.
Bihotzeko gaixotasunak: edaten duenak jasaten du, baina tentsioa ere sortarazten du famiiian; ian-egunen eta produktibitatearen gaierak; familia guztiaren gain eragina duen diru-sarreren murrizketa.
Bihotzekoak: Edaten duenaren eta famiiiaren gain du eragina. Aurreko kasuetan beza- ia, ian-egunak gaitzea ekar dezake; produktibitatearen galera; diru-sarreren murrizke ta.
Ahoko eta urdaiieko minbizia: organo horiek absorbitzen duten aikohoiak eragindako narritadurak sortua: tentsioa eta kezka sortarazten du famiiian; ian-egunak, produkti- bitatea eta diru-sarrerak gaiaraz ditzake.
Lankideekiko eta adiskideekiko arazoak: aikohoiaz pozoindutako pertsona ongi dago- enean ez bezaia portatu ohi da; agresiboa, bortxatia edo deprimitua ager daiteke. Adiskideak nekatzera edo gainez egitera iritsi daitezke eta haiakoarengandik alden- tzera. Adiskideek haiakoaren produktibitaterik eza nabari dezakete edo pentsatu arriskutsua deia pertsona horrekin ian egitea.
Lan istripuak: orekarik eta koordinaziorik ezak eta erreakzionatzeko denboraren iuza- penak eraginda; edaten duenaren gain du eragina eta baita iankideen gain ere; zauri iarriak izateko arriskua; ianeko produktibitateari eragiten dio eta baita sendiari ere; ondorio gisa, diru-sarreren murrizketa ekar dezake.
Lan-egunak gaitzea: produktibitatearen eta iankideen gain du eragina; famiiian du eragina, diru-sarreren murrizketa deia-eta; ianpostua gal dezake.
Laneko errendimendu eskasa: Pentsatzeko, kontzentratzeko eta behar bezaia aritze- ko ezintasunak sortarazita; ianpostuan du eragina; iankideen segurtasunari edo azken produktua kontsumitzen dutenei eragin diezaieke; gizartearen gain du eragina.
Famiii arazoak: famiiiak ez du pertsona hori mozkor ikusi nahi. Aikohoiak pozoinduta (mozkortuta) dagoena, normal dagoenean ez bezaia agertzen da; agresiboa, bortxatia edo deprimitua ager daiteke. Lanpostua gal dezake; diru-arazoak; etxean, kalean... istripuak izateko arriskua.
Etxeko istripuak: oreka eta koordinaziorik ezak eta erreakzionatzeko denboraren iuza- penak eraginda (denbora gehiago behar da erreakzionatzeko); edaten duenarengan eta honen famiiian du eragina.
Depresioa: Aikohola droga depresorea da; horregatik, iharduera malla eta erreakzioak geidoagoak dirá. Aikohoi asko edaten dutenek depresioak izan ditzakete edota tristu ra sentsazioa, geiditasuna eta pentsatzeko eta kontzentratzeko zaiitasuna. Guzti horrek aipatu arazoetako askotara eramaten du: harreman txarrak, errendimendu eskasa ianean...
Suizidioa: norberak sortu dituen arazoak eta gaidu duen guztia ikusi eta depresio bor- titzak erakarria izan daiteke; edaten duenarengan eta honen famiiian du eragina; adis- kide, iankide eta gizartearen gain ere badu eragina.
Aikohoiismoa: Bizi duenaren gain du eragina eta orain arte aipatu ditugun arazoetako asko dakartza: osasun-arazoak, istripuak, ianeko arazoak, e.a. Baina aikohoiarekiko menpekotasunak eragina du edaten duenaren inguruan dabiitzan guztien gain, fami iiaren gain batik bat.
Bizitza iaburragoa: aikohoiak eta aikohoiismoak heriotza ekar dezakete. Asko edaten dutenei eta aikohoiikoei 10 urte iaburragoa gerta dakieke bizitza.
Sortzetiko akatsak haurrengan: haurdun dauden emakumeek ez dute edan behar. Kopuru txikienek ere konponezinezko kaiteak ekar diezazkioke haurrari.
Beste arloetara zabaitzen
inguruaren ezaguera: ikasieek teiefono-zerrendako orri horietan aikohoiikoei eta halen famiiiei gaixotasun hau zaiptzen iaguntzen dieten osasun-, udal- eta gizarte-zerbitzuen izenak eta teiefonoak biiatzea. Ahai izanez gero, haiako zentroetan ian egiten duten pertsonei eikarrizketak egin, zure iaguntzaz.
DISCOVER: BIZITZEN IKASTEN - 5. malla GARDENKIEN CIDA 6b