Page 180 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 180

 Irakaslearentzako oharrak
Aidez aurretiko prestaketa: Lan fitxa baña fotokopiatu ikasle bakoitzarentzat. ikasle bakoitzari bere argazkiren bat ekartzeko esan.
ihardueraren garapena: Berrikus ezazu "autoestimua'Ten definizioa, bakoi- tzak bere buruaz duen iritzi gisa edo bakoitza bere buruarekin ñola sentitzen den pentsatuz. CogorarazI ikaslee! bakoitzak bere burua gogoko badu, gehle- netan, bere autoestimua handia izango déla. Bestalde, pertsona bakoitzak be re burua garrantzitsua déla usté ez badu edo bere buruari begirunerik ez ba- dio, autoestimu txikia Izango du. Pertsona bakoitzari gertatzen zaionaren arabera, autoestimua aldatzea nórmala déla azpimarratu. Autoestimuak era- gina du bakoitzak bere buruarekin duen konfiantzan, hartzen dituen eraba- kietan eta gainerakoekin dituen harremanetan. Horregatik, geure burua za- lantzan jartzen badugu edo gure autoestimuak beherakada izaten badu, oso garrantzitsua da zerbait egitea. Esaiezu ikasleei edozein pertsonak kontrola ditzakeela bere pentsamenduak eta erabaki gehienak, eta autoestimua in-
dartu dezakeela ondorengo gauza hauek eginez gero: 1) gustatzen zaion era baki bat bartuz; 2) ezaugarri bat edo gaitasun bat baino zerbait gebiago de- la gogoratuz; 3) behin eta berriz gogoratuz berezia eta garrantzitsua déla; 4) elikadura, ariketa eta atsedenari buruz erabaki osasungarriak hartuz; 5) be re hazkuntzako aldaketak onartuz eta estimatuz. Pertsona bakoitzak eraba ki hauek zenbateraino kontrola ditzakeen azpimarratu.
Esan ikasleei, lehenbizi, euren izena edo/eta argazkia jartzeko hexagonoen erdigunean. Gero, azaldu hexágono bakoitza betetzeko erabili behar diren irizpideak eta eskatu pare bat ikasleri adibideren bat edo beste emateko. Gero, banaka osa dezatela lana.
Ihardueraren jarraípena: ikasleak euren zati bat baino zerbait gehiago direia izango da eztabaidaren ardatza. Horretarako, bakoitzak aukera dezala ianeko fitxetan jarritako ezaugarri negatiboetako bat. Gero, gaidetu ikasleei ea zen- tzurik duen esateak, ezaugarri horrek lan fitxaren gainerakoa ezabatzen due la. Hori egitea, pertsonek euren gaitasun eta alderdi positiboak goraipatu or- dez, ezaugarri negatiboak goraipatzearen antzekoa déla azpimarratu.
Ideia hau baieztatzeko, ikasle bakoitzak idatz dezaia bere izena bertikalean. Gela lauko taldetxoetan banatu, eta paperak taldetxo bakoitzeko kideen ar- tean eikartrukatu behar dituzte. Taldetxoko kide bakoitzak egokitu zaion orrian idatzita dagoen izenaren hizki batez basten diren adjetibo positiboak pen- tsatu behar ditu eta taldekide hori deskribatu. Ikasle bakoitzak izenaren hiz ki batez basten den adjetibo bat idatzi behar du eta ezkerreko kideari eman orria, azkenean orria jabearengana iristen den arte.
i Erantzunak
< . Erantzun desberdinak egon daitezke.
6. malla 4 . LAN FITXAK 1 f

























































































   178   179   180   181   182