Page 184 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 184

 < @
Erantzunak
Erantzun desberdinak egon daitezke.
6.maila éu f
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretiko prestaketa: Lan fitxa baña fotokopiatu ikasle bakoitzarentzat ihardueraren garapena: cogorarazi ¡kasleei, autokomunikazioa pertsonek eu-
ren buruarekin hitz egiteko modua déla eta honek, áutoestimuan eragina duela. Pertsonek euren pentsamenduak kontrola ditzaketenez, autokomu- nikazio positibo, zintzo eta adoretsua sortu dezakete. Eskatu ikasleei auto- komunikazio adibide positiboak emateko. Cero, berrikusi itzazue autokomu- nikazioaren bl mota negatibo, izugarrlkerla eta kritika negatiboa. Gogoan izan, pertsona batek bere buruarentzat dítuen pentsamenduak haserrea, mende- kua, etsípena edo errukia direnean, autoestimuak beberá egiten duela. Sarri- tan, autokomunikazio negatiboaren erabllera ohítura bihur dalteke eta on- dorioz, zorigaitza, tentsioa eta autoestimuaren beherakada eragin.
Cogorarazi Ikasleei autokomunikazio positiboa adoretsua déla. Autokomuni kazio positiboan, konplimenduak eta pertsona bakoitza berezia eta baliotsua déla gogorarazteko beste hainbat modu sartzen dirá. Autokomunikazio po sitiboa, pertsona bakoitza baliotsua déla eta galtasun positiboak dituela pen- tsatzean oinarritzen da. Honek esan nahi du hutsegiteak ere ikasbide edo ohar lagungarritzat bar daitezkeela eta ez gaitasun negatibotzat Pentsamenduak gelditzeko teknika, izugarrikeriaren edo autokritikaren obituran erortzen de- nean erabiitzen den kontrolatzeko metodoa da.
Eskatu ikasleei, etxearekin, eskolarekin, lagunekin eta bauen gaitasunei bu- ruz esan daitezkeen gauzekin zerikusia duten autokomunikazioaren adibi- deak. Lan fitxak banatu eta denbora eman pentsatu eta euren autokomuni kazio adibideak idazteko.
Ihardueraren jarralpena; Eskatu ¡kasleei erantzunak aditzera emateko (ikas- leak nabi ez badu, bere intimitate eskubidea errespetatu). Akatsen bat egiten denean edo nabi dena iortzen ez denean izaten den autokomunikazio posi- tiboaz arduratu gebien bat. Jendeak buts egiten duenean edo etsipen bat iza- ten duenean esaten dituen izugarrikerien adibideak aipatzeko eskatu. Galde- tu ikasleei zer eragin duten esaidi bauek autoestimuan. Azaldu iezaiezu ikasleei autokomunikazio positiboa ez déla iraganean oinarritzen, pertsonak ORAiN egin dezakeenean baizik. Norberaren balioaz eta gaitasun positiboez esaidi baikorrak egiteak duen garrantzia aztertu. Autokomunikazio mota bau egi- tearen eta usté izatearen desberdintasunak azpimarratu.
LANFITXAK 3
























































































   182   183   184   185   186