Page 188 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 188

 E <
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretiko prestaketa: Lanfitxa baña fotokopiatu ikasle bakoitzarentzat
Ihardueraren garapena: Berrikusi ezazu tentsio hitzaren esanahia eta tentsio ¡turnen adibideak emateko eskatu. Ezahaztu tentsio pixka bat osasungarrla déla, batez ere, egoera kiiikagarri edo zorlontsuetan. Esan ikasleei, tentsio pixka batek kontzentratzen edo lan gehiago egiten lagun- du zien uneak gogoratzeko. Azaldu iezaiezu, denboraidi luze batez tentsioa izateak nahi ez diren ondorioakeragin iitzakeela gorputzean. Hona hemen tentsioa denboraidi iuzez izatearen sitoma batzuk: nekea, muskuiuetako mina, buruko mina, urdaileko mina eta pentsatzeko edo gauzak go goratzeko ezina.
Lanfitxak banatu. Jarraibideetan zalantzarik ez izateko, zati bakoitza gainbegiratu. Fitxa betetzeko denbora eman. Lantzen ari diren gala déla eta, eska iezaiezu geiakideen eskubideak errespetat- zeko inori erantzunik eskatu gabe. Conbida itzazu lan fitxari buruzko adierazpenak edo gaide- rak egitera. Azpimarra ezazu izugarrikeriaren eragin negatiboa eta gogorarazi izugarrikeria kon- trolatu egin daitekeeia pentsamenduak gelditzeko teknika erabiiiz eta autokomunikazio positiboarekin ordezkatuz. Aipa itzazu tentsioa kontrolatzeko beste modu batzuk, besteak bes- te, sasoi onean egotea, ondo elikatzea, kafeina gehiegi ez hartzea, nahikoa lo egitea, aldatu ezin dena onartzea eta aida daitekeena aldatzea, adibidez, gauzak atzeratzea. Adierazi ikasleei, kon- fiantzazko heldu batekin hitz egiteak, tentsioa murriztu eta saihestu dezakeeia eta hori beha- rrezkoa déla tentsioa handia denean eta asko irauten duenean. Tentsioa kontrolatzeko iaguntza eskatzea, zentzuzko erabakia deia eta norberaren lagun izatea esan nahi duela azpimarratu.
ihardueraren jarraipena: ikasgaia amaitzeko, reiajazio progresiboa praktikatu. 1. gardenkia erabiii zer egin behar duten azaitzeko eta azpimarratu, nahi izanez gero, euren kasa denbora gehiago- an praktikatu dezaketeia leku pribatu batean edo bost minutuko atsedenaldia izaten dutenean. Esan ikasleei beti egin dezaketeia hau, tinko daudenean relajatzeko. Gero, ondorengo jarraibi- deak erabiii ikasleak iharduera honetarako prestatu ahal izateko. Esan eroso esertzeko, bizkarra zuzen eta eskuak aidamenetan edo magaiean dituztela. Esan begiak ixteko edo bestela leku fin- ko bati begira egoteko arreta gaidu ez dezaten, adibidez, euren hatz lodiari. Ondoren datorrena ahoskera leun eta monotonoaz irakurtzen ari zaren bitartean, zure ahotsean kontzentratu dai- tezeia. Etendura-puntuak daudenean, isiiunea egin behar duzu.
Hartu airea astiro eta sakonki eta ahotik bota ieunki-leunki. Lehengoa errepikatu, hartu eta bota amasa, arnasketa mótela eta iasaia izan dadin ahaieginduz. Zuen gorputzak eseriekuaren aurka egiten duen pisua sentitu. Behatzetan kontzentratu... Tentsioa hanketatik ateratzen déla senti- tu... Orain, hanketako muskuiuetan kontzentratu, belaunetatik beberá. Relajatu, relajatu... Zuen hanketako tentsioa desagertzen ari déla sentitu, belaunak gero eta gehiago biguintzen diren bitartean... izterretako muskuluak relajatu eta irudikatu hanketako muskulu guztiak indarrik ga be eta astunak daudela... Orain,aldaketako eta urdaileko muskuluak relajatu. Sentitu gorputzaren pisua eseriekuaren aurka. Utzi reiajazio sentsazioari goraka joaten, urdaileko eta buiarretako mus- kuluetara... Gelditu une batez eta adi egon zuen arnasketa motel eta lasaian... Sentitu ñola ate ratzen den airea eta sudurretik aire berria sartu eta birikak betetzen dituela... Zuen gorputzeko tentsio guztia kanporatzen ari zareteia irudikatu... Relajatze sentsazioa gorago doaia sentitu; sor- baldetara eta besoetara... Utzi besoak indarrik gabe... Begira hatzei. Lasaieta eroso daude... Sen titu ezazue zuen gorputz epel eta astuna... Relajatu, relajatu gero eta gehiago... Utzi iepoa ere re- lajatzen... Sentitu iepoko muskuluak ñola ari diren lasaitzen... Masailetako muskuiuetan zentratu eta lasaitu... Masail-hezurra relajatu... Aurpegian edo bekainaren eta bekokiaren artean tentsio- ren bat sentitzen baduzue, leku horretan zentratu eta tentsioa kanporatu lasaitasun sentsazio atsegina sar dadin.
Iharduera honen ondoren, galdetu ikasleei relajaturik sentitu diren ala ez eta adierazi euren bu- rua relajatzeko zenbaterainoko ahaimena duten.
6. malla ♦ LAN fitxak 5


























































































   186   187   188   189   190