Page 198 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 198

 E <
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretiko prestaketa: Lan fitxa baña fotokopiatu ¡kasle bakoi- tzarentzat
ihardueraren garapena: Galdetu ikasleei zein faktorek egin dezake- ten aikoholaren eragina pertsona bakoitzean desberdina izatea. Fak- tore hauek eztabaidatu ondoren, lan fitxak banatu eta ¡harduera ba- naka osa dezaten eskatu.
Ihardueraren jarraipena; Esan ikasleei, zenbait pertsonentzako aiko holaren eragina desberdina izatea egin dezaketen faktore batzuk a¡- patzeko. Adibidez, herentziak, aikoholaren aurrean erreakzionatzeko modu desberdinak eragíten ditu pertsona bakoitzean. Bestaide, azai- du ezazu zeln arriskutsua izan daitekeen aikohoia edan eta gero zen bait iharduera fisiko egitea: gidatu, kiroi arriskutsuak praktikatu, eta abar. Nahikoa denbora eman ikasleei, aikoholaren eragina handitzen duten faktore eta zirkunstantzia hauei buruz pentsa dezaten eta ai- patutako arriskurik ez izateko zer erabaki hartu behar diren iradoki dezaten.
Erantzunak
a) Ez, aikohoiaren eragina handiagoa da aurretik jan ez bada, urdaiia hu- tsa badago, aikohoia bizkorrago joaten da odoiera eta gorputz osoan zehar (garuna barhe) hedatzen da.
b) AIkohoiak gehiago eragiten dio gaixo edo nekatuta dagoen edo ariketa asko eskatzen zuen iharduera batean aritu berri den pertsona bati.
c) Bai, aikohoiak gehiago eragiteh dio toierantziarik ez duen edo toie- rantzia gutxi duen pertsona bati. Edateko ohiturarik ez duenez, aiko- hoiarenganako toierantzia garatu duen pertsona bat baino errazago zorabiatzen da eta mugitu edo argi hitz egin eta pentsatzeko eragoz- pen gehiago ditu.
d) Gibeia eta beste organo batzuk, ez daude guztiz garatuta ume eta gaz- teengan eta aikohoia ez dute heiduek bezain bizkor eraidatzen. Bestai de, ume edo gazte baten gorputzak iikido gutxiago du aikohoia disoi-
batzeko eta ondorioz, odoiean kontzentrazio maiia handiagora iristen da eta eragin handiagoa du.
6. maila A . LAN FITXAK 10 f























































































   196   197   198   199   200