Page 212 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 212
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretíko prestaketa: Lan fitxa baña fotokopiatu ikasle bakoitzarentzat. Ihardueraren garapena: Cogorarazi ikasleei, gainerakoekin duten portaera, beraiek pertsonalki hartzen duten erabakia déla. Azaldu iezalezu, euren emozioek, hau da, haserreak, urduritasunak, segurtasunik ezak edo pozak, gainerakoekin era batean edo bestean jokatzeko erabakian eragina izan dezaketeia askotan. Hala ere, porta- era kontroiatu daitekeen erabakia da.
Cogorarazi iezaiezu baita ere, pertsonek gainerakoekin duten portaerak zerikusia duela haiek besteengandik jaso duten tratuarekin. Azaldu iezaiezu, harremaneta- rako trebetasuna hobetzeko modu bat, besteak ORAIN ñola tratatu pentsatzea dé la.
Banatu lan fitxak eta azaldu iezaiezu gainerakoekin duten portaera ezagutzen ia- gunduko dien autoebaiuaketa moduko bat déla. Bakoitzak bere ian fitxa bete de- zaia. ikasieen erantzunak komentatu, baina besteen aurrean erantzunak azaldu nahi ez dituztenen intimitate eskubidea errespetatuz. Cero, ondorengo gaidera hauek egin tauiari buruz:
1. Ñola usté duzue sentituko direia besteak eta ñola Jokatuko duteia zuekin, iaukian agertzen den bezaia pórtatzen zaretenean beraiekin? (ondo, eskerronekoak, ia- gunkoi,...)
2. Ñola sentitzen zarete tauian agertzen deri bezaia pórtatzen zaretenean? (Ondo, gustura, autoestimua handitzen da,...).
Gonbida itzazu ikasieak osatu gabeko esaidien erantzunak amankomunean jartzera. Cero, gaide iezaiezu berriro noia sentitzen diren esan duten bezaia pórtatzen di- renean eta noia sentituko diren ziur aski euren ekintzen "hartzaiieak".
Gonbida itzazu heiburu batean pentsatzera, 4. esaidian idatzitakoa praktikan jar de- zaten. Esan iezaiezu egun batean praktikatzeko eta hurrengo egunean, euren es- perientziak denen aurrean azaitzeko aukera izango duteia (hurrengo egunean, utzi eztabaidarako denbora, euren portaeraren ondorioz bal beraiek eta bal gainerako- ak noia sentitu eta portatu ziren aztertuz).
ihardueraren Jarraipena: Ariketa praktiko gisa, eskatu ikasleei konpiimenduak eta desenkusak eman eta hartzeko. Hasteko, eska iezaiezu bikotea aukeratzeko (adi egon bikoterik ez duten ikasieekin eta iagun bat eman iehenbaitiehen. ikasie kopurua ba- koitia bada, zu izan zaitezke ikasie baten bikotea). idatz itzazu arbeiean, konpiimendu bat edo desenkusa bat eman eta hartzeko jarraitu behar diren urratsak: 1. Pentsa- tu zer esan behar duzun. 2. Beste pertsonari eroso begiratu. 3. Konpiimendua edo desenkusa esan. Azaldu itzazu hiru urratsak eta gero, ikasie batek egingo iukeen be- zaiako erakustaidi bat egin. Zaiantzarik gabeko eta baiezko gorputz iengoaia era- biitzen duzuia ziurtatu (burua tente, begietara begira, gorputza zuzen eta entzu- ten ari denaren aidera begira eta ahots tinkoa).
Esan iezaiozu entzuten ari den ikasieari gorputz iengoaia berdina erabiitzeko eta "miia esker" edo "onartzen dut zure desenkusa" irribarre eginez esateko. Gero utzi ikasleei honetaz pentsatzen eta praktikatu dezateia desenkusa bat eman eta har- tzea.
Erantzunak Erantzun irekiak.
6. maila LAiM FITXAK 17