Page 214 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 214

 E <
@
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretilco prestaketa: Lan fitxa baña fotokopiatu ikasle bakoitzarentzat
Ihartíueraren garapena: Cogorarazi ikasleei, harremanetarako gaitasun onak izateak asko laguntzen duela lagunekin, familiárekin, irakasieekin eta gainerakoekln óndo kon- pontzen; gaitasun hauek, beharrak asetzen eta eskubideak zaintzen ere laguntzen du- te.
Eskatu ikasleei lan fitxa betetzeko.
iharduerari hasiera emateko, eskatu ikasleei letra zopan dauden komunikazioko oz- topoak bilatzeko. Esan dezateia zein diren gehien kezkatzen eta eragozten dituzten oztopoak eta azaidu dezateia zergatik; "oztopo" hauek sortzen dizkieten sentimen- duei buruz ere hitz egin dezateia. Eman iezaiezu nahikoa denbora beraiek sarritan era- biitzen dituzten bat edo bi oztopotan pentsa dezaten isiitasunean eta adierazi iezaiezu ohitura hori hausteko arretaz jokatu behar déla. Cogorarazi iezaiezu pentsamen- duak gelditzeko teknika eta esan teknika hori erabiitzen badute, euren burua atzeman dezaketeia komunikazioan oztopoak erabiitzen.
Gonbida itzazu orriaidearen amaierako galderei emandako erantzunak denen aurre- an azaitzera. Aipa ezazu zein egoeratan sentitzen duten komunikatzeko konfiantza gutxiago eta zeinetan erabiii dezaketen autokomunikazio positiboa eta irudimena.
Ihardueraren jarraípena: Azaidu iezaiezu sentimenduak eta eskaerak noia adierazi eta aktiboki ñola entzun praktikatuko dutela. Aukera dezateia bikotea (adi egon bikoterik ez duten ikasleekin eta lagun bat eman lehenbaiiehen. Ikasle kopurua bakoitia bada, zu izan zaitezke norbaiten bikotea).
Gainbegiratu ikasiearen Liburuko 112. orrialdean agertzen diren honen antzeko esai- diak: "Ni etsita sentitzen naiz zuk..." Berrikusi eskaera bat egiteko oinarriak eta nola- koa izan behar iukeen aktiboki entzuten duen pertsona baten gorputz lengoaiak. Co gorarazi iezaiezu hiru trebetasun hauek aukera baliagarriak direla iehen aipatu ditugun komunikazioko oztopoak gainditzeko.
ikasle bat bikotetzat hartuz, azaidu iezaiozu taideari sentimenduak adierazteko eta es kaera bat egiteko eman behar diren urratsak. Azaidu iezaiozu ikasieari eta gero be- rak erakutsi dezala zer den aktiboki entzutea. Azpimarra itzazu gorputz iengoaia, ahos- kera eta ahotsaren abiadura. Ikasieek izan dezaketen edozein gaidera edo zaiantza argitu.
Gero, eska iezaiezu bikoteei, sentimenduak adierazi, eskaerak egin eta aktiboki en- tzuteko beraiek aukeratzen dituzten egoeretan.
Eztabaida batekin amaitu eta eskatu ikasleei euren kideei zein ondo egin duten esa- teko. Galdetu era berean, ea noiz edo zergatik kostatzen zaien sentimenduak adie- raztea edo eskariak egitea.
Erantzunak
K R 1 T I K A K)S 0 A M E N(A L R U B)N 1ZXCVBNA01 S ÍKlS E N 0 M R E S
U A S K J H U C P ÍK] S U (K A U D N 1 G a: TXC1GFESMT
1T10XSAMNE zATMU0P0MK TH1RYTREW1 IEREENESVT
H Mi C H Y T E A iiJ V. >
6. malla
LAN FÍTXAk 18















































































   212   213   214   215   216