Page 216 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 216

 E <
Erantzunak Erantzun irekiak.
6. malla
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretiko prestaketa; Lan fitxa baña fotokopiatu ikasle bakoitzarentzat. Ihardueraren garapena; Berrikusi itzazu taldearen presio metodoak, honako hauek azpimarratuz:
Errua - Errudun sentitzen den pertsona, erantzukizun bat bete ez balu bezala edo zerbait gaizki egin izan balu bezala sentitzen da.
Kritlkak - Pertsona baten autoestimua mindu dezaketen esaidlak dira. Kritikak Izan daltezke adarra jotzea, barregarri uztea edo Irain egitea.
Blzkarra eman - Ñorbaltl uko egiteko modua da. Talde bateko klde Izateko denok dugun beharragatlk, oso zalla da ukapen mota hau erablitzea. Pertsona batzuek hau egiten dute, beste norbait buitzatzeko beraiek nahi duten zerbait egitera. Promesak edo mehatxuak - Askotan entzuten dIra honelako esaldlak: "Zuk hau egl- ten baduzu, nlk hori egingo dut" edo "Hau egiten ez baduzu, zerbait egingo dizut". Kalte fisikoa - Azpimarra ezazu, kalte fisikoak egiteko edozein mehatxu, helduei edo agintarlel kontatu behar zalela.
Azaldu lezalezu Ikasleel, norbait estutzeko erablitzen den edozein metodoren atze- an arrazoiren bat ezkutatzen déla. Pertsona bat zergatlk arl den presloa egiten ja- kltea, preslo horri aurre egiten jakitea bezain garrantzitsua da. Presloaren meto- doa eta arrazola ezagutzen direnean, preslo horrek bere boterearen zatl bat gaitzen du. Eska lezalezu Ikasleel, estututa sentitu diren egoeren adibideak emateko. Ikas le taldeak eztabalda dezala zergatlk estutzen duen pertsona batek eta zer presio mota erablitzen duen. Cero, azaldu lezalezu Ikasleel hori Jakiteak ñola laguntzen duen presloari behar bezala aurre egiten.
Pertsonek eskubideak dituzte glzakiak direlako, besterik gabe. Eskubide hauen ba- rruan, norberaren osasunarekin zerikusla duten erabakiak hartzeko eskubidea, bakol- tzaren Iritziak adierazteko eskubidea, Ikasteko eskubidea eta geure buruaren Jabe Izateko eskubidea daude. HItz egin ezazu, taldearen presloak eskubide hauetan eta galnerakoen segurtasunean Izan dezakeen eraginari buruz. GogorarazI Ikasleel "NI etsita sentitzen nalz..." bezalako esaldlak eta 18. unitatean Ikasitako eskaerak egiteko eman behar dIren urratsak. Taldearen presloak sortzen dituen sentimendu negatiboak adierazteak, erablitzen duten metodoa deskribatzeak eta jarrera alda- keta eskatzeak duten garrantzia azpimarratu.
Banatu lan fitxak eta nahikoa denbora eman egoera bakoltza aztertzeko. Talde oso- an eztabaldatzen has! aurretlk, talde txlkietan lan egin dezakete. Era honetan, eu- ren Iritziak Izateko eskubidea aztertu eta praktlkatu dezakete.
Ihardueraren Jarraipena; Ikasleen erantzunak eztabaldatu. Conbidatu Itzazu Ikas- leak Cristina eta iñaklri esan zitekeenari buruz pentsatzen dutena adieraztera eta euren erantzunak talde osoaren edo talde txlkien aurrean antzeztera. Lagun le zalezu gorputzaren lengoala eta ahoskera kontuan hartzen taldearen presloari erantzuten dioten bitartean eta gogorarazi faktore hauek erabaki dezaketela me- zua ondo jasotzen den ala ez.
A LAN FITXAK 19 f






















































































   214   215   216   217   218