Page 218 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 218
Irakaslearentzako oharrak
Aldez aurretiko prestaketa: lan fitxaren fotokopia bat ikasle bakoitzarentzat. Gurai-
zeak ere beharko dituzte.
Ihardueraren garapena: 20. unitatean erantzun mota bakoitzarentzat, hau da, eran- tzun pasiboa, erantzun erasokorra eta erantzun baleztatzailearentzat deskribatutako gorputz lengoala eta portaerak berrikusi. Cero, ondorengo galdera hauek egin:
Lagun batek Peste bati egin nahi ez duen zerbait egiteko eskatzen dionean, zein izan- go litzateke ziuraski jarrera pasibo baten emaitza? (Agian konbentzitu egingo du, bes- teari hori egitea ez zaioia axola pentsa dezakeelako).
Lagun batek Peste bati egin nahi ez duen zerbait egiteko eskatzen dionean, zein izan- go litzateke ziuraski jarrera erasokor baten emaitza? (Beharbada, eskaera egiten due- nak eztabaidatu egingo luke edo erasokor edo bere burua babesten jarriko litzateke).
Banatu lan fitxak eta eska iezaiezu marrazki bakoitzeko umeak, gorputz lengoaiaren bitartez bidaitzen duen mezua identifikatzeko. Marrazkien zatiak nahastu ditzatela, erantzun posible guztiak aztertzeko. Gorputz lengoala kontrajarria erabiitzeak, per- tsona horrek bidali nahi duen mezua nahasia bihurtzen du. Eska iezaiezu orrialdearen amaierako galderen erantzunak idazteko.
Ihardueraren jarraipena: Baña itzazu ikasleak iauko taldetxoetan eta ikasle bakoitzari zenbaki bat eman (1,2,3 eta 4). Binaka lan egingo dute erantzun mota desberdinak antzezteko, taldeko Peste bi kideek ikusten ari diren erantzuna aztertzen duten bi- tartean. "Rol" jolas honetan, ikasle batek bestea estutuko du zerbait egin dezan eta besteak bere eskubideak defendatuko ditu. Baña itzazu antzezlanak ordena honetan: 1 zenbakidunek 2 zenbakidunei erantzungo die, 2 zenbakidunek 3 zenbakidunei, 3 zen- bakidunek 4 zenbakidunei eta 4 zenbakidunek 1 zenbakidunei. Bikote bat antzezlana egiten ari den bitartean, ikusten ari direnek gorputz lengoala hartuko dute kontuan eta fitxaren zatiak erabiliko dituzte ikusi dutena idazteko. Adibidez, pertsona batek aurpegian espresio pasiboa izan dezake, baina gorputz lengoala erasokorra erabiii; ho- rregatik, aukeratutako fitxa zatiak, aurpegi pasiboarena eta gorputz, beso eta hanka erasokdrrenak izan behar dute. Antzezlan bakoitzaren ondoren, eskatu ikusten egon direnei zer ikusi duten adierazteko eta euren fitxa zatiak konparatzeko (Oharra: ihar- duera honen helburua, ikasleei euren erantzunak aztertzen iaguntzea da erantzun baieztatzaileak emateko trebetasunak irakastea baino gehiago. Hau, hurrengo unita- tearen helburua izango da).
Aukera itzazu talde bakoitzak ñola lan egin behar duen erakusten lagunduko dizu- ten ikasleak. Nona hemen talde presio tekniken adibide batzuk:
Ñire laguna izan nahi baduzu... Tira, denek egiten dute...
Zu zara egiten ez duen bakarra... Badakit beldurra diozula... Kakaume bat zara ez baduzu...
Erantzunak
Ezkerretik eskuinera: pasiboa, eskubideak baleztatzen dituena edo balezkoa eta era sokorra. Gainerako erantzuríak desberdinak izan daitezke.
6. malla
LAN FITXAK 20
i