Page 282 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6

c ro
i c
I I ® I
9. Bihotzeko eritasunak: Edaten dituenak izaten ditu, baina famílían ere tentsioa sortzen dute; lanegunak galdu, produktibitatea gaidu eta diru sarrerak murriztu daitezke familia kaitetuz.
10. Bihotzekoak: Edaten duenarengan eta honen famiiian dute eragina; aurreko kasuetan bezaiaxe, lanegunak gaidu daitezke eta ondorioz, produktibitatea gaidu eta diru sarrerak murriztu.
H.Ahoko eta urdaiieko minbizia: Aikohoia zurgatu eta organo horiek minberatzean sortu daiteke; tentsioa eta kezka sortzen dirá famiiian eta aurreko kasuetan bezaia, lanegunak, produktibitatea eta dirua gaitzen dirá.
12. Lagun eta iankideekin arazoak: Edanda dagoen pertsona batek ez du normal dagoe- nean bezaia jokatzen. Portaera erasokorra edo bortitza izan dezake edo etsita egon. Lagunak aspertu egin daitezke eta berarengandik urrundu. Lankideek produktibitate- an nabaritu dezakete eta pertsona horrekin ian egitea arriskutsua deia pentsatu.
13. Lan istripuak: Oreka eta koordinazio ezak eta erreakzio denbora gehitzeak sortu ditzake; edaten duenari eta honen iankideei eragiten die; zauri iarriak egiteko arriskua dago; eragina du produktibitatean eta baita famiiian ere; diru sarrerak murriztu egi- ten dirá.
14. Lanegunak gaidu; Produktibitatean eta iankideei eragiten dio, diru murrizketak fami iian eragiten dio; ianpostua gaitzeko arriskua dago.
15. Lanean etekin eskasa: Behar bezaia pentsatu, kontzentratu eta jokatu ezinak sortzen du; iantokiari eragiten dio; eragina izan dezake iankideen segurtasunean edo azken produktua kontsumitzen dutenengan; azken finean, gizarteari eragiten dio.
16. Arazoak famiiian: Famiiiak ez du pertsona hori mozkortuta ikusi nahi; mozkortuta dagoen pertsona batek ez du normal dagoenean bezaia jokatzen; portaera erasokorra edo bortitza izan dezake edo etsita egon. ianpostua gaidu dezake, diru arazoak izan, etxean edo kaiean istripuak izan, eta abar.
17. istripuak etxean: Oreka eta koordinazio ezak eta erreakzio denbora gehitzeak sortu ditzake; edaten duenari eta honen famiiiari eragiten dio.
18. Depresioa: Aikohoia droga depresorea da eta horrek, iharduera eta erreakzio malla moteiago egiten ditu. Aikohoi asko edaten dutenek, depresioak, tristura, ezertarako gogorik eza eta pentsatu eta kontzentratzeko eragozpenak izan ditzakete. Honek, iehen aipatutako arazo askotara eramaten du: harreman txarrak, lanean etekin eskasa, eta abar.
19. Suizidioa: Depresio larri batek edo norberak sortu dituen arazoak ikusteak eta zer gaidu duen ikusteak eraman dezake horretara; edaten duenarengan, honen famiiian, iagunengan, iankideengan eta gizarte osoan du eragina.
20. Aikohoiismoa: Jasaten duenari eragiten dio eta orain arte aipatutako arazo asko dakartza berarekin: osasun arazoak, istripuak, arazoak lanean, eta abar. Baina aikoho- iaren menpekotasunak, edaten duenaren inguruan dauden pertsona guztiengan du eragina, batez ere bere famiiian.
21. Urte gutxiago bizi: Aikohoiak eta aikohoiismoak hii egin dezakete. Asko edaten dute- nak eta aikohoiikoak, hamar urte gutxiago bizitzera iritsi daitezke.
22. Berezko gabeziak haurrengan: Haurdun dauden emakumeek ez dute edan behar. Kantitate txikiak edateak ere kaite izugarriak sortu diezazkioke haurrari.
Beste arloetara zabaitzen
inguruaren ezaguera: ikasieek biia ditzateia telefono zerrendako orriaide horietan, aiko- hoiikoei eta hauen famiiiei eritasun honi aurre egiten iaguntzen dieten osasun zerbi- tzuen telefono zenbakiak. Zure ardurapean, baiiteke ikasieek zentro hauetan ian egiten duten pertsonei eikarrizketaren bat egin nahi izatea.
produktibitatea galdu eta diru sarrerak murriztu.
DISCOVER: BIZITZEN IKASTEN - 6. MAILA CARDENKIEN OIDA 6