Page 284 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 284

 8. GARDENKIA
Erabakíak hartzeko
eta arazoak konpontzeko prozesua
Erabakíak hartzeko eta arazoak konpontzeko prozesua
Erabakiak hartzeko urra^ak
1. uiratsa; Arazoa edo hartu beharreko erahakia OEPlNrru. ZeJn da ntre arazoa?
2. urratsa: Behar duzun Irtformazfoa SILOU.
Zer lakin behar dut erabakia hartu aurretlk?
S. urratsa: irtenbide posible guztlak punteatu. Zetn aukera dttut?
4. urratsa- PENtsa ezazu ondorloetan
Zer gertatuko Irtzateke hau edo hura erabakiz aero? Zer eragin Izartgo du niregan eta beste pertsonengan?
5. urratsa: erabakia HARTU.
Zetn da aukerartk egokiena?
6. urratsa: eratekia EBAluatu eta horUk Ikasl.
Costura al nago nire erabatciaren emaitzareMn? Zer ikasl dut?
Caldera: Zer erabakí hartu dituzu gaur? Aipatu hartu duzun erabakia edo erabakíak. (Erantzun desberdinak egon daitezke; erabakirik ez duela hartu pentsatzen duen Ikasletlk hasi eta zer Jantzl, ohea egin ala ez, zer gosaldu eta beste haln- bat gauza erabaki dituen Ikasleraino; ballteke zenbait Ikaslek erabaki garrantzlt- suren bat ere hartu Izatea).
Erabakíak hartzeko prozesua IkusI baldin baduzue, eman lezalozue galnbegiratu txlkl bat gardenkia erakutsl aurretlk. Cero, gardenkia erakutsl eta mlnutu batzuk eman Ikusteko.
Eskatu Ikasleel, beralentzat zerbait erostera joan ziren aldiren bat gogoratzeko. Esan lezalezu bazekitela zerbait erosi behar zutela balna zer erosi erabaki behar zutela. Hona hemen prozesuko lehen urratsa: arazoa definitu.
Caldera: Sartuko al zinateke denda batera eta Ikusten duzuen lehenengo gauza erosi? Begiratu ere egin gabe erosiko al zenukete? (Jakina ezetz!) Zergatlk ez? (Agían ez zalzue ondo geratzen, agían garestiegla da edo agían ez zalzue gustatzen) Zer egingo zenukete Ikusitako lehenengo gauza erosi ordez? (Inguruan beglra- tu gustatzen zaizklzuen gauzak bllatzeko)
Hauek dira prozesuko 2. eta 3. urratsak: informazloa bllatu eta aukera posibleak identifi- katu.
Caldera: Zer galdera egingo zenlokete zeuen buruari, zer arropa erosi erabakitzen arl zareten bitartean? (Ondo geratzen al zait? Carestía al da? Nolz eta ñola erablll- ko dut? Ondo geratuko al zaIt lehen daukadan arroparen batekin?
AdierazI hau déla laugarren urratsa: Ondorloetan pentsatu.
urrats hauek eman ondoren, Ikasleek zer erosi nahi duten erabakiko lukete zlur aski edo ezer ez erostea ere erabaki dezakete. Hau da bosgarren urratsa: Erabakia hartzea.
Seigarren urratsa, Erabakí horretatlk Ikastea da. Azaldu zergatlk den garrantzitsua pro zesuko urratsel jarraitzea bal erabakíak hartzeko eta bal arazoak konpontzeko. Eztabalda dezatela talde txlkietan hartu dituzten erabakíak.
DISCOVER; BIZITZEN IKASTEN - 6. MAILA GARDENKIEN CIPA 8
DOCOVn
BOITZSN «ASTEN S n o U








































































   282   283   284   285   286