Page 289 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 289
£ <
12. GARDENKIA
Kídeen presioa kontrolatu
Irakurri ondorengo poema hau ikasleei.
Laguna nuela usté nuen.
Baina drogei ezetz esan nienean, amaiera zela esan zidan
eta orain ez dit kasurik egiten. Laguna nuela usté nuen.
Baina lapurretari ezetz esan nionean, amaiera zela esan zidan
eta jo egin nahi ninduen.
Lagunak nituela usté nuen.
Baina erretzeari ezetz esan nionean, amaiera zela esan zldaten
eta orain zirikatu egiten naute.
Esan Ikasleei azaitzeko denen aurrean zer sentituko luketen poemako ahapaidi bakoitze- ko pertsonak balira. Azaldu ezazu kasu bakoitzean taldearen presloari aurre egiten zit- zaiola. Azpimarra ezazu poeman aipatzen diren bezalako "lagunak" gaitzea, gainditu dal- tekeen arazoa déla.
Erakutsl gardenkia eta eskatu ikasleei taldearen preslo mota desberdinak aipatzeko. Deskriba dezatela erdiko umea eta esan dezatela ñola egin zion aurre taldearen presioarl.
Azaldu ezazu norbere buruaz eta erabakitzeko eskubideaz arduratzeak taldearen presio arl aurre egiten lagundu dezakeeia.
Caldera: Ñola sentituko zinateke gelakideek Irainduko bazintuzte egin nahi ez duzuen zerbait egitera behartzeko? (Erantzunak desberdinak izan daitezke, baina ikasie gehienek esango lukete sentimenduak minduko lizkieketela eta zorigabeak sentituko iiratekeela.)
Ikasleek pentsa dezatela, lagunen batek egin nahi ez zuen zerbait egitea iortzeko taidea- ren presioa erabill duten aldiren batean, adibidez, filme bat, antzezlan bat edo partidu bat ikustera Joateko. Esan ikasleei hurrengoan hobeto pentsatzeko taldearen presioa lagun baten aurka erabili baino iehen.
Beste arloetara zabaitzen.
Hizkuntza: Eskatu ikasieei hamar edo hamaika urteko bl ikasleri buruzko Istorloa idazte- ko. Taldeak, egin nahi ez duten zerbait egiteko estutzen ditu. Batak, pentsatzen dueña erantzun du bere buruaz fidatuz, besteak, taidearen presioaren aurrean amore eman du.
DISCOVER: BIZITZEN IKASTEN - 6. MAILA CARDENKIEN GIDA 12