Page 290 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Irakasleari-Laguntzeko-Sistema-Integrala-6
P. 290

 i
s
I
(U u
I
§ I < £
Erakutsl gardenkia. Eskatu ikasleei marraztuta dagoen pertsona bakoitzaren itxura eta postura deskribatzeko.
Conbidatu ikasleak ondorengo egoera hauek antzeztera: iehenengoan, 10 eta 11 urteko mutil talde batek auzoko baten txirrina jotzea erabaki du adarra jotzeko asmoz. Mutil batek ez du nahi eta ozenki esan du ez duela txantxa horretan parte hartuko. Baina bes- teakatera hurbildu direnean, pasiboki jarraitu die.
Bigarrenean, neska-mutil talde batek edariak eta gozokiak hartzea erabaki du supermer- katu batetik pixka bat jostatzeko. Neska batek ez du nahi eta besteei modu txarrean oihu egin eta buitza egin die. Taidekoek etxera joateko esan diote.
Hirugarrenean, neska-mutii talde batek, etxe muitzo bateko lorategian paper zatitxoak botatzea erabaki du. Mutil batek ez du hori egin nahi eta modu baieztatzailean beste zer- bait egitea nahiago duela esan du. Orduan, taldeak, beste zerbait egingo du edo bera gabe bota beharko ditu paperak.
Caldera: Zer gerta liteke talde bakoitzean? (Erantzunak desberdinak izan daitezke. Adibidez: Iehenengoan, arazotan sartuko lirateke eta pertsona pasiboa besteak bezala zigortuko lukete. Bigarrenean, pertsona erasokorra agian bakarrik gera- tuko litzateke denboraidi batez. Hirugarrenean, pertsona baieztatzailea erres- petatu eta estimatu egingo lukete taldeko kide batzuek edo talde osoak.) Azaldu ezazu pasibo, erasokor eta baieztatzaile hitzen esanahia eta anima itza- zu ikasleak erantzun mota bakoitzaren emaitzei buruz eztabaidatzera.
Beste arloetara zabaitzen
HIzkuntza: Irakurri itzazu hau eta gazte literaturako hainbat liburutako pasarteak, esate baterako: "Pipi gaitzaluze", "Landako etxea" eta abar. Galdetu ikasleei zein pertsonaia diren pasiboak, zein erasokorrak eta zein baieztatzaileak eta esan dezatela zein izan dai- tezkeen bakoitzaren ekintzen ondorioak.
Esan ikasleei aukera bakoitzaren ondorioak azaitzeko eta esateko nolako presioei aurre egin behar izan dion bakoltzak erabakia hartzen zuen bitartean.
13. GARDENKIA
Kídeen presíoarí erantzun
HSb 12» behaito
ERANTZUN PASIBOAK
zeure eskubideei uko egiteko modua dira
DiSCOVER: BIZITZEN IKASTEN - 6. MAILA CARDENKIEN OIDA 13
Egintzazu horre-
ERMOZUN ACRESiBOEK
ez dltuzte besteen eskubideak errespetatzen
Ez. esfcerrik
ERAffTZUN BAIEZTAKORREK
zuk aukeratzeko duzun eskubidea defendatzen ISQuntzen dtzute
S !S








































































   288   289   290   291   292