Page 120 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Ikaslearen-liburua-5

zerk lagundu dezake drogeí "ezetz" esaten?
Inoiz gerta al zaizu bat-bateko erantzuna eman beharra izatea pentsatu ez zenuen zerbaitez? Seguruenik hortz artean hitz egin edota burura lehena etorritakoa esan beharra izan zenuen. Zure erantzuna hausnartzeko den- bora gehiago izan bazenu, seguruago eta lasaiago egongo zinateke. Prestatu aba! izango zinen.
Zenbaitetan erantzun azkarra emateko premia izango duzu, norbaitek tabakoa, aikohola edo beste drogaren bat eskaintzen badizu. Hona zenbait ahoiku horrelako egoere- tarako presta zaitezen.
Aurretíaz pentsatzea. Pentsa itzazu drogei buruz- ko zure erabakiak, kontu handiko egoeraren erdian murgilduta ikusi baino lehen, hórrela konfiantza gehiagoz erantzun ahal dezazun.
*
Hizketatzea. Mintza zaitez zure gurasoekin edo konfiantzazko beste pertsona helduekin, esan eta egin beharduzunaz,
Imajínatzea. Erabil ezazu zure irudimena, zeure burua era baliagarrian "ezetz" esaten ikusteko.
I I' Ariketak egítea. Imajinatzea ariketa mota bat da. Baina adiskide, ikaskide edo senitartekoren batekiko soíasaidi-ariketak ere egin ditzakezu. Aritzeak handi- tu egingo du zure konfiantza eta zeuk nahi bezaía
Lerantzungo duzu.
Gogora ezazu! Eskubidea duzu drogei "ezezkoa" emate ko. Ez duzu zertan zeure burua zuritu, zergatiak edo azal- penak eman beharrik.
Trebetasuna baliagarria da zure irudimena drogei "ezezkoa'l ematen erabiitzen jakitea. Zein beste eratara
ikasi duzu erabiitzen?
114 DISCOVER: Bízitzen ikasten - 5. maila