Page 52 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Ikaslearen-liburua-5

Erretzea: erabakíak eta alternatibak
Zergatik ari gara iritzía aldatzen tabakoaren inguruan?
Duela zenbait denbora onargarritzat jotzen zen taba- koa erretzea, balna orain aldatzen ari gara iritzía. Cizon eta emakume heidu eta gazte gehienek badaki- te tabakoa kaitegarri gerta daitekeeia. Askok eta askok ez dute erretzen eta ez dute hasteko asmorik ere. Erretzaile askok erretzea utzi nahi dute eta rmliakak egin dute hala dagoeneko. Erretzen ez duten gizon eta emakume askok haize garbia arnasteko eskubide- ari eutsi nahi diote.
«iUUMk tOKOAN
, Hiumuluziuo
Batzuk erretzen hasi ohi dirá, urrunekoak eta irudime- nekoak iruditzen zaizkieiako kaiteak. Beste batzuk erretzeak osasunean dituen eraginez nahikoa ez daki- telako hasi ohi dirá. Zenbait pertsonak ohituta dagoe- lako jarraitzen du erretzen. Nikotinaren —tabakoaren drogaren— menpe daude. Tabakoarekiko menpekota- suna oso zaiia da gainditzen.
Cure egunotan gizon-emakume askok usté dute tabakoa kaltegarria déla. Askok esaten eta exijitzen dute "haize garbia arnastea". Tabakoaren ondorio kal- tegarriez gehiago jakitea da iritzi-aidaketa hau bidera- tu dueña. Erretzearen inguruko jarrerak eta erabakiak aidatu egin dirá, asko eta asko konturatu egin direlako tabakoa kaltegarria, garestia eta ingurukoentzat gogaikarria deia.
46 DISCOVER: Bizitzen ikasten - 5. maila