Page 53 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Ikaslearen-liburua-5

zein dirá osasunerako arriskuak, erretzen den fnguru- nean?
Inoiz egon al zara erretzailez betetako gelaren batean? Litekeena da bal zuk edota erretzen ez dutenek buruko mina, eztula, amasa hartzeko zailtasunak, begi, sudur nahiz eztarriko mina izatea. Ondorio guztiok ¡nguruneko taba- koaren kea arnasteagatik dirá. Zigarroetatík, puruetatík eta pipetatik ateratzen den edo erretzerakoan botatzen den tabako-kearen gaiak dituen nahiz arnasten dugun airean dei- tzen zaio ínguruneko tabako-kea. Erretzen ez duten baina ínguruneko tabako-keak kutsatutako airea arnastera behar- tuta daudenei erretzaiíe pasibo esaten zaie.
Tabako-kea arnasten dutenek erretzaiieak berak izaten dituen ondorioetako batzuk nabari ohi dituzte. Zígarro-kea- ren b¡ heren gutxi gorabehera airean geratzen dirá. Kea ezin ikusi arren, ez-erretzaiieak oxigeno gutxiago eta karbono monoxido eta nikotina gehiago dituen airea arnasten du. Erretzaiieengandik hurbiien diren ez-erretzaiieek izaten dituzte ondoriorik handienak. Bihotzeko taupaden azkartzea nabari dezakete, buruko min handia nahiz goragaiea sentitu- ko dute agian. Pertsona batzuek aiergiak dituzte eta ketan egoteak gaixotzea erakar diezaieke.
Kontuan hartu jatekoari eta áriketei buruz azken berrogeita hamar urteotan aldatu duguna. Zer noiako eragina izan dezakete aidaketa hauek osasunean?
Erratzea; erabakiak eta alternatibak 47