Page 24 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Ikaslearen-liburua-3

Emozioen eragina gorputzean
Inoiz oso urduri egon al zara? Sala zaitez une hori
gogoratzen. Eskolako lan handi bat egin behar
zenuenean, edo zura zorionetan fasta antolatu
bahar zanuanaan. Bihotzaran taupadak
normalaan baino arinagoak al ziran?
Urdailaan zarbait nabarltzan al zenuan? ..amasa bizkortu egiten Muskuluak normalaan baino gogorrago al
zaudan?
Zura amozioak aldakatak edo erreakzioak eragi- tan ari ziran gorputzean. Erraakzioa zara da: zar- baltak aragindako aldaketa. Urduri zaudanaan normalaan zura gorputzak arraakzlonatu agitan du. Cogoan izan gorputza ata gogoa bat aginda daudala. Zura gorputzaran agoarak erreakzioak aragin ditzaka amozioatan. Eta aldarantziz ara bai: amozioak aldakatak aragin ditzakata gorputzaran funtzionamenduan.
...muskuluak tentsioan jartzen dirá
BIzitzan gartatzan zalzklzun gauzen aurraan gor putzak sortzan duan erreakzioak tentsio izana du. Tantsloak gorputzaran funtzionamandua biz kortu agiten du. Bihotzaran taupadak indartsua- goak dirá; arnaskata azkartu agitan da. Muskuluak tantsatu agitan dirá. Gorputzak anargia gehiago arabiitzan du.
[_Gustatzan al zaizu tentsioan egotea? Zargatik?
Tentsio handiegiak kaite egiten ote digu?
Tentsio piska bat Izataa ona da. Eskolako lan bat prastatzan arl zaranaan tentsio apur bat izan daza- kazu. Tentsio hori ona izan daitaka, ata agian lana amaitzan lagunduko dizu. Balna tentsio handiagia duzunaan, gorputzari kalta agitan zaio.
«11
18 DISCOVER: Bízítzen ikasten - 3. maíla
...bihotza azkarrago ibiltzen da ...azido gehiago dago urdailean
Emozio batzuek (haserreak, beldurrak eta tristurak) eragin zuzena dute gorputzaren fun tzionamenduan.