Page 31 - Discover-Bizitzen-Ikasten-Ikaslearen-liburua-6

Aitorrek txakurra galdu zuen duela bi aste eta orain triste dago. Pena, malte dugun zer- bait gaitzen dugunean sentitzen dugun tristura da. Penak ten- tsioa sortzen du, baina gure emozioak normalak direla ulertu eta onartzen badugu, hobeto sentituko gara. Cure lagun eta senitartekoek asko lagun díeza- gukete euren maitasuna azai- tzen badigute.
cO
ZER ECIN DEZAKEZU?
Ondo elikatzen diren, nahikoa atseden hartzen duten eta baldintza onetan dauden pertsonek energía ugari izaten dute eta horrek tentsioa kontrolatzen laguntzen die. Tentsioa kontrolatzeko modurik egokienetako bat elikadura, atsedena eta ariketaren bitaitez egiten dena da. Tentsioan sentitzen zarenean, gogoratu zure ongi- zate fisikoaz. Mota guztietako eiikagaiak hartzen al dituzu? Azukrea edo kafeina duten eiikagai asko har tzen ai dituzu? Berandu oheratu eta nekatuta jaikitzen ai zara? Caldera horietakoren batí baietz erantzun badiozu, ohitura horiek aldatu behar dituzu tentsioa kontrolatzeko.
2. ZURI ETA INGURUKOEI GERTATZEN ZAIENA
Zuri tentsioa sortzen dizuten gauzak ez dirá zure aito- nei tentsioa sortzen zieten gauza berberak. Zuri ten tsioa sortzen dizu eskoian ondo geratzeak, lagun eta ahaideekin ondo eramateak edo drogei'eta beste hain- bat gal garrantzitsuri buruzko erabakiak hartzeak. Tentsio iturri borlen aurrean zure gorputzaren erreak- zioa borroka edo ihesaldirako erantzuna ematea izan iiteke. Tentsioa murrizten ikasten ez baduzu, eragina izango du zure osasunean.
ZER EGIN DEZAKEZU?
Sala zaitez jakiten zerk sortzen dizun tentsioa. Eskoian ondo geratu nahi duzulako ote da? Ala zure lagun eta senideekin dituzun harremanek kezkatzen zaituzteia- ko? Baiiteke eragotzi edo alda dezakezun zerbait iza- tea. Denbora asko badaramazu tentsio handiz edo emozio gogorrak sentitzen badituzu, malte zaituen heidu batekin hitz egin behar duzu eta iaguntza eska- tu.
3. PENTSAMENDU ETA AUTOKOMUNIKAZIO NEGATIBOAK, KRiTIKA NEGA TIBOA ETA iZUGARRIKERIA BARNE
Autokomunikazio mota honek kezka, haserrea eta tris tura sortzen ditu. Tentsio iturria da eta gorputzak zer bait kalte egitera balihoakio bezaia erreakzionatzen du.
er tentsio mot^j rreneko es
Tentsioa kontroíatu dezakezu 25